reede, 10. juuli 2015

HAWAII: Pali Puka, Kailau Beach ja Maunawili Falls

Mõni aeg tagasi käisin lühikesel matkal Pali Pukale. Üllatus-üllatus, ka see on keelatud matk, mis viib ühe kaljuaugu juurde. Üks kohalik, kellega seal käisin, rääkis et kuigi seal on praegu rajal köied ja rada on sisse tallatud, siis tema nägi kümme aastat tagasi kaljuauku maanteelt ning tahtis sinna minna, nii et ta ronis suvaliselt mööda mäge üles ning alles kolmandal korral leidis õige koha. Praegu on see suhteliselt turistikas koht.

Rajal libastuda mitte soovitatav

Pali Puka kohta käib linnalegend, et üks kutt oli tulnud sinna, et ennast ära tappa, aga kuna tuul oli nii tugev, siis kui ta hüppas, lükkas tuul ta tagasi üles. Tuul oli seal kandis tõesti väga tugev ja tormiga ilmselt hullult suur, aga see jutt tundub ikkagi veidike liiga ulme.

Tahtsime korteri tšikkidega Waikiki turistirannast eemale saada, nii et käisime üks päev Kailau Beachil, mis asub idarannikul. Rand, nagu igal pool mujal, nägi välja suhteliselt paradiis, helesinise veega. Samas, me sattusime heal päeval minema, nii et saime üks hetk lampi 2-minutilise paduvihma kaela :D Kükitasime siis natuke aega palmi all ja päevitasime edasi.
Rannast lahedam oli isegi sinna minek, sest kõndisime läbi elurajooni ning O’ahul on kombeks postkaste kaunistada – kirjuks maalida ja muid lahedusi.

Surfilaua sisse ehitatud postkast :)

Pildilt pole näha, aga postkast asus täpselt samasuguste õitega puu all
Kui lähemalt vaadata, siis seal on hullult lahedaid stickereid: "I'm a local somewhere", "I'm not late, I'm on Hawaiian time" jms.
Üks lahedamatest matkadest on siiani olnud Maunawili Falls. Matkana oli see lühike (1h sinna, pool tagasi) ja mudane, aga juga ise oli superlahe. Kahjuks pidime Gerdaga tööle kiirustama, muidu oleks tundide viisi seal olnud ja kaljuhüppeid teinud :). Kaljuhüpetega oli veel see lugu, et polnud päris nii, et ronid üles ja hüppad alla. Üles saamiseks pidi paar meetrit mägironimisskilli rakendama kohas, kus köisi polnud ja kukkudes oleks ilmselt piki kiviseina viis meetrit allapoole lennanud..
Siseveekogude juurde viivate matkade kohta räägitakse alati seda, et on palju sääski ja mida iganes veel, aga ma pole kuu aja jooksul kordagi sääselt hammustada saanud. Mesilaselt suutsin nõelata saada, aga sääselt mitte.. Norm suvi, norm suvi :).
Haikujuline põõsas :D

Tee peal oli päris palju mutta jäetud jalanõusid